ورزش

نگاهی به برادران حاضر در دربی تهران/ میلاد و مهرداد جدیدترین شدند

نگاهی به برادران حاضر در دربی تهران/ میلاد و مهرداد جدیدترین شدند

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه پرسپولیس بامداد امروز سه شنبه ۳۰ مرداد خبر از جذب میلاد محمدی بازیکن فصل گذشته تیم آدنادمیر اسپور ترکیه داد. محمدی در پست دفاع چپ بازی می‌کند و جایگزین «عبدالکریم حسن» در این تیم خواهد شد. فصل گذشته نیز، مهرداد محمدی برادر میلاد، با عقد قراردادی راهی استقلال تهران شده بود تا بار دیگر فوتبال ایران شاهد حضور دو برادر در تیم‌های سرخابی پایتخت باشد.

پیش از برادران محمدی، برادران معینی، بیانی، فنونی زاده و قاضی شعار نیز سابقه حضور در دو تیم استقلال تهران و پرسپولیس را داشته‌اند.

نگاهی به برادران حاضر در دربی تهران/ میلاد و مهرداد جدیدترین شدند

فریدون و مسعود معینی

این دو برادر در دهه ۵۰ در دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی می‌کردند و رو در روی هم قرار گرفتند. فریدون در پرسپولیس و مسعود در استقلال عضویت داشتند. هر دو برادر سابقه حضور در تیم ملی هم دارند. مسعود معینی معینی زننده گل پیروزی استقلال تهران در وقت اضافه فینال جام باشگاه‌های آسیا در سال ۱۹۷۰ بود.

نگاهی به برادران حاضر در دربی تهران/ میلاد و مهرداد جدیدترین شدند

شاهرخ و شاهین بیانی

شاهرخ و شاهین بیانی هر دو سابقه حضور در استقلال تهران را دارند اما شاهرخ در سال ۱۳۶۴- ۱۳۶۳ به مدت یک فصل به عضویت پرسپولیس درآمد. شاهرخ و شاهین بیانی، جز ۱۴ نفری بود که در سال ۶۵ و هنگام بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ در اعتراض به کادر فنی تیم ملی، از این تیم استعفا داد. او در آبان ماه ۶۸ با دعوت علی پروین به تیم ملی بازگشت. شاهین بیانی اما تنها در استقلال بازی کرده و سابقه حضور ۱۷ سال در این تیم را دارد. در دربی سال ۱۳۶۵، شاهرخ دو گل به استقلالی زد و شاهین نیز در آن زمان عضوی از استقلال بود.

نگاهی به برادران حاضر در دربی تهران/ میلاد و مهرداد جدیدترین شدند

مرتضی و مهدی فنونی زاده

یکی از معروف‌ترین برادران سرخابی در تاریخ فوتبال ایران مرتضی و مهدی فنونی زاده هستند. مرتضی فنونی‌زاده برادر بزرگ‌تر مهدی در تیم ملی بود و از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۱ مهدی در تیم استقلال و مرتضی در تیم رقیب یعنی پرسپولیس تهران بازی‌های حساسی را رودرروی یکدیگر برگزار می‌کردند. مهدی فنونی زاده همراه تیم ملی ایران قهرمان بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن و به همراه تیم استقلال تهران قهرمان جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۹۱ نیز شده است.

حسین و علی قاضی شعار

این دو برادر جز اولین بازیکنان تاریخ دربی هستند که از یک خانواده در دو تیم استقلال و پرسپولیس عضویت داشتند. حسین قاضی شعار سابقه حضور در سه دربی و علی نیز سابقه حضور در یک دربی و به عنوان مدافع پرسپولیس را در کارنامه خود دارد.

نگاهی به برادران حاضر در دربی تهران/ میلاد و مهرداد جدیدترین شدند

مهرداد و میلاد محمدی

مهرداد و میلاد جدیدترین برادرانی هستند که قرار است در دربی پایتخت رو در روی هم قرار گیرند. مهرداد محمدی فصل گذشته راهی استقلال شد و عملکرد خوبی را هم از خود به نمایش گذاشت و در پایان فصل هم قراردادش را با این باشگاه تمدید کرد. میلاد محمدی که سابقه حضور در تیم راه آهن را در فوتبال ایران داشت بار دیگر تصمیم به حضور در لیگ برتر گرفت و این بار با پیراهن پرسپولیس در زمین بازی حاضر خواهد شد. دربی صد و چهارم پایتخت در هفته ششم برگزار خواهد شد که در این بازی مهرداد محمدی به دلیل محرومیت حضور نخواهد داشت و رویارویی دو برادر به دربی برگشت موکول می‌شود در صورتی که هر دو حضور داشته باشند نامشان در رقابت‌های استقلال و پرسپولیس به ثبت خواهد رسید. این دو برادر پیش از این در راه آهن و تیم ملی ایران نیز با هم همبازی بوده‌اند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا